Przejdź do menu Przejdź do treści

Bieżące projekty

Metaanaliza, czyli o tym jak zbadać samoregulację

Jak wszyscy wiemy, natłok informacji jest często bardzo nieprzyjemnym doznaniem. Zwłaszcza kiedy w gąszczu artykułów z danego działu nauki staramy się usilnie znaleźć ten jeden traktujący o interesującym nas zagadnieniu. Cudownie jest mieć pod ręką jeden spis, zawierający w sobie dużo danych, opisany w przystępny sposób. Z takiego też założenia wyszli członkowie naszego Koła kiedy w ich głowach zrodził się plan stworzenia przeglądowego artykułu będącego opisem jednego z narzędzi pomiarowych samoregulacji i samokontroli. Efektem projektu ma być swoista pigułka z systematycznie uporządkowaną wiedzą na wybrany temat. Prace już ruszyły ale wciąż nie jest za późno aby dołączyć do zespołu! Zapraszamy do kontaktu.

UWAGA! Możliwość przystąpienia, lider projektu: Dominik Lech Kontakt: dominik.lech@student.up.krakow.pl

 

Pisz tak, żeby Cię czytali – projekt wsparcia kompetencji popularyzatorskich
Warsztaty

Stawiamy już swoje pierwsze kroki w naszej badawczej karierze ale wiemy, że dobry naukowiec musi też umieć starannie opisać swoje wyniki. Z tego też powodu, w ramach naszej działalności, oferujemy członkom Koła warsztaty, na których zdobędą niezbędną w procesie tworzenia artykułu wiedzę i umiejętności. Seria pięciu obfitujących w intensywną pracę spotkań rozpoczyna się już w maju 2022 roku. Efektem naszych działań będzie opublikowanie dwóch artykułów naukowych w języku angielskim oraz monografii naukowej dotyczącej samoregulacji dzieci. Warsztaty realizowane będą w ramach programu Ministerstwa Edukacji i Nauki “Studenckie Koła Naukowe Tworzą Innowacje”.

Aktualnie zespół jest skompletowany.

 

Jakość leczenia stomatologicznego oraz lęk

Celem jest zbadanie jakości leczenia stomatologicznego u pacjentów Uniwersyteckiej Kliniki Stomatologicznej w Krakowie. Uważamy że lęk towarzyszący wizycie stomatologicznej może być bardzo ważnym aspektem związanym z obniżeniem się satysfakcji z leczenia. Dodatkowo zwracamy uwagę na relacje pacjent-lekarz, w której lekarz jest podmiotem mogącym poprzez jasną i prostą komunikację zniwelować lub podsycać lęki pacjenta.

Projekt realizowany jest w współpracy z Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego.

 

Judo

Związek między postawami rodzicielskimi i motywacją do aktywności fizycznej rodziców a zadowoleniem z treningu i motywacją do uprawiania judo przez ich dzieci.

Projekt realizowany jest w współpracy z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.

 

Samoregulacja i samokontrola u dzieci w wieku przedszkolnym
Badania kohortowo-sekwencyjne

Celem projektu jest zbadanie jak rozwija się samoregulacja u dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa. Pod uwagę brane są cztery aspekty samoregulacji określone jako szczególnie ważne w tym okresie życia: regulacja motoryczna, hamowanie reakcji, wytrwałość i regulacja emocji. Do badania wybrano szczególną grupę dzieci z różnego typu niepełnosprawnością, uczęszczające do przedszkola terapeutycznego. Cała procedura jest utrzymywana w atrakcyjnej dla dzieci formie zabawy sprawiającej im wiele radości. Jak dotąd badanie odbywało się w cieszyńskim przedszkolu Słoneczna Kraina pracującym z wykorzystaniem programu Routine Based Model.

Obecnie zespół badawczy przeprowadził pierwsze etapy projektu, ale jeżeli ten temat cię interesuje, warto spotkać się z zespołem i poszukać inspiracji na własne badania.

 

Samoregulacja w związku romantycznym
Badania poprzeczne

Jak ważna jest w związku samoregulacja? Jak zmieniają się priorytety partnerów w zależności od tego czy mieszkają wspólnie? Jakie są inne ważne dla satysfakcji ze związku komponenty? Na te i wiele innych pytań starają się odpowiedzieć członkowie grupy badawczej zajmujący się w naszym Kole problematyką psychologii miłości. Model bazujący na Trójczynnikowej Teorii Miłości Roberta Sternberga już raz okazał się dla młodych naukowców bardzo przydatny. W ich planach nie ma teraz miejsca na zaciąganie hamulców, do wielkich sukcesów już prosta droga!

Obecnie zespół badawczy przeprowadził tę wersję projektu, ale jeżeli ten temat cię interesuje, warto spotkać się z zespołem i poszukać inspiracji na własne badania.

 

Psychologia pracy

Badanie prowadzone we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych za pomocą internetowej platformy badawczej. Jest to pilotaż nowatorskiego narzędzia do pomiaru kompetencji zawodowych: zarządzania sobą w czasie, myślenia krytycznego, rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji. W pierwszej części badaliśmy zależność między wyżej wymienionymi kompetencjami a samoregulacją. Obecnie trwa druga część, gdzie szukamy korelatów temperamentalnych.

Obecnie zespół badawczy przeprowadził już dwie części projektu, ale jeżeli ten temat cię interesuje, warto spotkać się z zespołem i poszukać inspiracji na własne badania.

Najnowsze Posty