Przejdź do menu Przejdź do treści

Instytut Psychologii bierze udział w międzynarodowym projekcie skierowanym do uczniów i nauczycieli szkół zawodowych

„MakeMyFuture – Improving Digital Competences for Advanced Manufacturing Industries through Maker Education” to partnerstwo w zakresie współpracy w sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego (KA220-VET), finansowane w ramach programu Erasmus+. Powstający ruch makerów może wspierać uczniów w zdobywaniu zaawansowanych kompetencji cyfrowych potrzebnych w Przemyśle 4.0. Działania twórców opierają się na tych samych technologiach, które są wykorzystywane w zaawansowanych branżach produkcyjnych, a europejskie Fab Laby powinny być wykorzystywane jako stanowiska testowe do opracowywania programów kształcenia i szkolenia zawodowego, skoncentrowanych na kompetencjach cyfrowych. Praktyki cyfrowe (np. druk 3D, maszyny CNC) promowane przez ruch makerów w ostatnich latach, podnoszą umiejętności młodych ludzi w zakresie kompetencji cyfrowych, pomagając im uzyskać dostęp do formalnych możliwości zatrudnienia (i samozatrudnienia).

Projekt ma na celu wspieranie nauczycieli VET we wdrażaniu działań opartych na makerach w celu zapewnienia uczniom VET zaawansowanych kompetencji cyfrowych, zgodnie z wymaganiami Przemysłu 4.0, a tym samym zwiększenie szans na zatrudnienie studentów VET i synergii biznesowej z zaawansowanymi firmami produkcyjnymi.

W projekcie bierze udział ośmiu partnerów z pięciu krajów: Włoch, Niemiec, Malty, Hiszpanii i Polski. Polskę reprezentuje Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej projektu.

Najnowsze Posty